Uncategorized @fa
موضوعات داغ

افزایش ضریب سختی کار نیروهای اورژانس از ۱۵۰۰ به ۳۰۰۰

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، با تاکید بر لزوم تامین بالگرد برای اورژانس هوایی ، از موافقت وزارت بهداشت با افزایش ضریب سختی کار نیروهای اورژانس، خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از وبدا، دکتر بهرام عین اللهی، در مراسم بزرگداشت روز اورژانس و فوریتهای پزشکی در سالن همایش های رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران، ضمن قدردانی از ایثارگری ها و فداکاری های شبانه روزی تلاشگران اورژانس و فوریت های پزشکی در کشور، خاطرنشان کرد: دستاوردهای سازمان جهادی، مبتکر و فداکار اورژانس در کشور، مایه فخر و مباهات نظام سلامت است.


وی افزود: مردم، کارکنان اورژانس را به مثابه عناصری دلسوز که در هر شرایطی آماده خدمت رسانی به آنان هستند، می ‌بینند. همکاران ما نیز در سازمان اورژانس از هیچ تلاشی برای خدمت به مردم دریغ نمی کنند.


دکتر عین اللهی با اشاره به تحریم های ناجوانمردانه علیه ایران به خصوص در حوزه های حساسی مانند حوزه بهداشت و درمان، تاکید کرد: تلاش شبانه روزی کادر سلامت، مقابله و مقاومت در برابر بحران ها یی همچون کرونا را برایمان آسان کرد.


وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر این که جمهوری اسلامی ایران قوی ترین نظام سلامت در منطقه را داراست، تصریح کرد: پس از انقلاب اسلامی، شاهد رشد شاخص های بهداشت، سلامتی و علوم پزشکی در کشور بودیم و امروز، دانشگاه های علوم پزشکی ما در تمامی رشته های مورد نیاز دانشجو تربیت می کند.


دکتر عین اللهی با اشاره به خدمت رسانی کادر اورژانس در اجتماع بزرگ اربعین حسینی اظهار داشت: در مراسم اربعین که نزدیک به ۴ میلیون نفر از مردم عزیز در آن حضور می یابند، کادر اورژانس برای خدمت رسانی به زائران حسینی از هیچ تلاشی فروگذار نکردند.


وی با بیان این که امروزه اورژانس یک مجموعه علمی است، گفت: امیدواریم با حمایت دولت بالگردهای بیشتری به کار بگیریم، چراکه رسیدن سریع یک مصدوم به مراکز درمانی بسیار حائز اهمیت است.


وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بر استفاده از روش های ابتکاری در اورژانس تاکید و عنوان کرد: بکارگیری موتورلانس در کلان شهرها و استفاده از روش های دیجیتالی پیشرفته برای ارسال اطلاعات بیماران به مراکز درمانی از جمله این اقدامات ابتکاری، است.


دکتر عین اللهی، اتوبوس آمبولانس های مراکز اورژانس را به مثابه بیمارستان های محرک توصیف کرد و افزود: تأمین و استفاده از اتوبوس آمبولانس ها اقدامی بسیار موثر بود که در چند سال اخیر بسیار پیشرفت کرده است.


وی در ادامه سخنانش بر ضرورت کارهای پژوهشی، دانش بنیان و آموزشی در فوریت های پزشکی و اورژانس تاکید کرد.

منبع
دولت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا