Uncategorized @fa
موضوعات داغ

کمبود نیرو و مدیریت ناکارآمد مشکل اصلی اورژانس است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادیو گفت‌وگو؛ علی عباسی بگلو، مسئول روابط عمومی نظام پرستاری تهران در گفتگوی تلفنی با برنامه «گفتگوی اجتماعی » در مورد مشکلات اورژانس کشور گفت: اگر ناکارآمدی‌های به وجود آمده اصلاح شود نارسایی‌های اورژانس به چشم نمی‌آید.

وی اظهار داشت: نیروهای اورژانس به دلیل اینکه فرسوده و خسته شده‌اند و نتوانسته‌اند مطالبات خود را دریافت کنند و قوانین حمایتی تصویب شده در مورد آن‌ها بر روی زمین مانده است دچار خستگی و فرسودگی روحی شده‌اند و گاهی بخشی از این نارصایتی‌ها نیز در عملکرد اورژانس به مردم منتقل می‌شود.

عباسی با بیان اینکه شیفت‌های اورژانس ۲۴ ساعته است و در کلان شهری مثل تهران که حجم ماموریت‌ها زیاد است برای کارکنان اورژانس خستگی مفرط ایجاد می‌کند که این امر موجب بروز خطا‌ها و اتفاقاتی می‌شود بیان داشت: افزایش حجم کاری نیروهای اورژانس باعث شده خطاها و اشتباهات اورژانس که نمونه آن را در تزریق اشتباه واکسن به خبرنگاران شاهد بودید، بیشتر شود به طوری که در سال گذشته ۸ نفر از پرسنل اورژانس نیز به دلیل اشتباهات و حوادث فوت کردند.

مسئول روابط عمومی نظام پرستاری تهران تصریح کرد: با شیوع ویروس کرونا نیز حجم ماموریت‌های اورژانس چند برابر شده و به نیروهای اورژانس اعلام شده که علاوه بر شیفت خود باید در بیمارستان‌ها برای تزریق داروهای کرونایی و همچنین تزریق واکسن در مراکز واکسیناسیون نیز حضور یابند.

عباسی با تاکید بر اینکه وظیفه اصلی اورژانس نجات جان بیماران است اظهار داشت: دلیل بسیاری از اعتراض‌ها و نارضایتی‌های اخیر کارکنان اورژانس و پیگیری مطالباتشان این است که قانون در مورد آنها اجرا نمی‌شود.

وی خاطر نشان کرد: انجمن فوریت‌های پزشکی ایران به عنوان نماینده ۲۰ هزار نیروی اورژانس فقط مطالبه اجرای قانون را دارد و خواستار اجرایی شدن قانون ارتقای بهره بروری می‌باشد.

مسئول روابط عمومی نظام پرستاری تهران اظهار داشت: بر اساس قانون ارتقای بهره وری ساعت کار موظفی پرسنل اورژانس در مراکز درمانی بنا به سابقه‌شان از ۱۶ سال به بالا در هفته از ۱ تا ۴ ساعت کاهش می‌یابد.

وی بیان داشت: تعدادی از همکاران اورژانس که پیگیر این مطالبه بودند و به اجباری بودن اضافه شیفت کاری اعتراض داشتند متاسفانه از کار بیکار شده و حکم آماده به خدمت برای آنها زده شده است، در حالی که دیوان عدالت در مورد اجرای این قانون حکم صادر کرده و مسئولین امر بنا به حکم دیوان ملزم به اجرای این قانون هستند.

*** کرونا باعث افزایش تماس‌های اورژانس شده است

در ادامه نیز مهلا پورمحمد، پرستار دیسپیچ اورژانس ۱۱۵ نیز گفت: با شیوع کرونا تعداد تماس‌های اورژانس افزایش یافته و به دلیل محدود بودن ظرفیت اورژانس تعداد افرادی که پشت خط می‌مانند نیز افزایش می‌یابد که این امر موجب نارضایتی مردم می‌شود.

وی افزود: متاسفانه بسیاری از تماس‌هایی که به اورژانس می‌شود مانند درخواست تزریقات سرم وآمپول، سوالات دارویی، اطلاعات در مورد کرونا و … مربوط به اورژانس نیست و در کنار آمار مزاحمت‌های تلفنی تنها موجب افزایش پشت خطی‌ها اورژانس می‌شود.

پور محمد اظهار داشت: بکار گیری نیروهای اورژانس علاوه بر ساعات موظفی آنها در بیمارستان‌ها و مراکز واکسیناسیون باعث می‌شود که برخی از پایگاه‌ها فاقد آمبولانس و فاقد نیرو شود و این امر نیز موجب می‌شود که نیروهای امداد اورژانس دیرتر به واقعه برسند.

منبع
رادیو گفتگو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا